RSS

Linguist vs. street sweeper!

نمی دونم برنامه های قبل از افطار رو نگاه می کنید یا نه. دیروز دنبال "ربنا" می گشتم که مجبور شدم کانال های ملی رو سویچ کنم! به نکته ی خیلی جالبی در شبکه ی سه بر خوردم! یک برنامه ای اجرا می شد به نام "ماه عسل" و با اجرای "احسان علی خانی". تا دکمه رو روی شماره ی سه سویچ کردم، دیدم مجری داره می گه: پسری مهمان برنامه ی ماست، که به 19 زبان زنده ی دنیا مسلط هست. کنجکاو شدم ببینم چه خبره! مجری ادامه داد: یکی، از یک ذره از استعدادش استفاده می کنه(مث مهمان برنامه ی ما) و می شه زبان شناس! و یکی استفاده نمی کنه و می شه سوپور(من اگه جای احسان علی خانی بودم، به جای سوپور می گفتم مجری تلویزیون! چون کار رفتگر ها، شرافتمندانه تر از مجری گری به حساب میاد! ... وقتی فهمیدم کسی که چند زبان جدید بلد باشه می شه زبان شناس! خیلی خوشحال شدم. چون اگه از امروز کتاب های زبان شناسی و شاخه های وابسته به اون رو کنار بذارم و دنبال یاد گرفتن چند زبان جدید باشم، به حق وقت کمتری از من خواهد گرفت!... یک نکته ی جالب دیگه" خود" مهمان برنامه بود. به پسرک گفتن که واسمون نام ببر چه زبان هایی بلدی! گفت: فرانسوی- اسپانیایی- انگلیسی-سوئدی- اممم-فارسی-اممم- بلژیکی-اممم- اسپانیایی- امممممممممم.... وقتی اممم پسرک کشیده تر ادا شد، و اسپانیایی دو بار تکرار شد! مجری بحث و جمع کرد و گفت:خیلی سخته آدم همه رو یادش باشه! چی بگم دیگه... ای خدا نجاتم بده

2 comments:

Moslem Ahmadvand said...

به به! احسنت! می گن دوتا چیز آدمو گرفتار می کنه. یکی خرده سواد، یکی خرده بدهکاری. علیخانی زیاد دچار اولی میشه... اینم یکیش... اون آقا پسره هم غلط کرد که به 19 زبان تسلط داره!

محسن said...

این برنامه مزخرف چیزی نیست جز
پراپگاندای اسلامی از نوع خامنه ایاییش! یا احمدی نژادیایی! حالم از ابتکارات مسخره ی این صدا و سیما ی کثیف به هم می خوره.